This review of 20 randomized controlled studies of women with PCOS found that vitamin D supplementation contributed to higher pregnancy and ovulation rates, and lower androgen, LH, FSH and early miscarriage rates in women with PCOS.
Women’s Health
Effects of vitamin D supplementation on ovulation and pregnancy in women with polycystic ovary syndrome: a systematic review and meta-analysis
Frontiers in Endocrinology
Related Studies
Women’s Health
Vitamin D deficiency in postmenopausal, healthy women predicts increased cardiovascular events: a 16-year follow-up study
European Journal of Endocrinology
In this study of 2016 healthy, recently postmenopausal women, those with vitamin D deficiency had increased risk of adverse cardiovascular outcomes including death, heart failure, myocardial infarction, and stroke. Women with low 25(OH)D levels also had significantly higher BMI and triglycerides, and lower HDL and hip–waist ratio.
Women’s Health
Vitamin D deficiency in postmenopausal, healthy women predicts increased cardiovascular events: a 16-year follow-up study
European Journal of Endocrinology
In this study of 2016 healthy, recently postmenopausal women, those with vitamin D deficiency had increased risk of adverse cardiovascular outcomes including death, heart failure, myocardial infarction, and stroke. Women with low 25(OH)D levels also had significantly higher BMI and triglycerides, and lower HDL and hip–waist ratio.
Women’s Health
Maternal 25(OH)D concentrations >40 ng/mL associated with 60% lower preterm birth risk among general obstetrical patients at an urban medical center
PLOS ONE
This study found that maternal vitamin D concentrations greater than 40 ng/mL were associated with substantial reduction in pre-term birth risk in a large, diverse population of women. Women who had a serum concentration of 25(OH)D greater than or equal to 40 ng/mL had a 62% lower risk of preterm births.
Women’s Health
Maternal 25(OH)D concentrations >40 ng/mL associated with 60% lower preterm birth risk among general obstetrical patients at an urban medical center
PLOS ONE
This study found that maternal vitamin D concentrations greater than 40 ng/mL were associated with substantial reduction in pre-term birth risk in a large, diverse population of women. Women who had a serum concentration of 25(OH)D greater than or equal to 40 ng/mL had a 62% lower risk of preterm births.
Women’s Health
Serum 25 HydroxyVitamin D Concentrations and the Risk of Hip Fractures: The Women's Health Initiative
Annals of Internal Medicine
In this study which looked at data from the Women’s Health Initiative, a 10 ng/ml decrease in vitamin D was associated with a 33% increased risk of hip fracture in multivariable models. Women with the lowest vitamin D levels had 72% increased odds of experiencing a hip fracture in comparison to women with the highest vitamin D levels.
Women’s Health
Serum 25 HydroxyVitamin D Concentrations and the Risk of Hip Fractures: The Women's Health Initiative
Annals of Internal Medicine
In this study which looked at data from the Women’s Health Initiative, a 10 ng/ml decrease in vitamin D was associated with a 33% increased risk of hip fracture in multivariable models. Women with the lowest vitamin D levels had 72% increased odds of experiencing a hip fracture in comparison to women with the highest vitamin D levels.